Exempel på funktioner i vårt Retail Management system:
Produktimport
Lägg enkelt upp artiklar genom import av Excel-fil som kontrolleras och verifieras innan den sparas.
Inventering
Stöd för multipla lagerplatser, superloggar, lageranalyser, inventering och intelligent inventeringsanalys.
Prishantering
Produkten kopplas till olika säljkanaler (butik, e-butik) där varje säljkanal knyts mot en prislista.
Etiketter
Skriv ut etiketter från produkt, lager eller specifik order, och vid prisändringar.
Logistik
Jobba med automatisk påfyllnad enligt Max, Min och Pack.
Orderimport
På samma sätt som produkter kan order enkelt importeras via en Excel-fil.
Inköpsorder med fördelning
Planera och hantera orderläggning för flera enheter samtidigt med hänsyn till:
Budget
”Open to buy”
Storlekskurvor
Säsongshantering
Hantera säsonger på ett flexibelt sätt. Systemet hanterar stapelprodukter samt säsongsprodukter och kan spara produkter in i nästa försäljningssäsong (stöd för Carry-Over).
To Do
Startsida visar beroende på roll och behörighet ett antal snabbrapporter (widgets) som stöd för att ha koll på olika processer. Dessa widgets ger stöd för att agera på vad som eventuellt ska åtgärdas.
Analys och beslutsstöd
Kraftfull analysmotor med standard rapporter/analyser för lager, försäljning, produkt och order samt möjlighet att analysera och sätta egna KPI:er.
Egna analyser
Utifrån standardanalyser förändra och skapa egna analyser. Dessa egna analyser kan göras tillgängliga för andra inom företaget.
Integrationer
Integrera via öppet Api mot flertalet olika system för att stödja ett sömlöst informationsflöde t.ex. kassasystem, e-handel, WMS system, besöksräknarsystem m.fl. Läs mer på sidan Partners.
CleverApps SCAN
Med vår molnbaserade handburna skanner behöver du inte sitta vid datorn för att ändra priser på produkter, skapa order till leverantör eller göra inventering. Du kan göra dessa samt ett flertal andra åtgärder på plats i butiken med CleverApps SCAN, ett oumbärligt hjälpmedel i din butik.